Monday, July 20, 2009

EN KOLAY BIBER DOLMASI


Evde 5 adet ne yapilacagi bilinmeyen tosunmu tosun hafiften yumusamaya baslayarak bana sanki hadi ama yap biseyler yada copun yolcusuyuz demeye calisan biberlerim ile ortaya cikti bu tarif.Dolma yapicam yapmasina ama evde ne dolmalik fistik ne uzum hicbisey yok dolma yapmaya.Bende bu kolay dolmalari yaptim cokta iyi ettim cunku gercekten guzel oldu.

MALZEMELER
Dolmalik biber(adeti size kalmis)
Zeytinyagi
2 cup pirinc
4 adet orta boy sogan
4 tatli kasigi seker
1.5 tatli kasigi tuz
Tarcin kuru nane

YAPILISI
Dolmalarinizin icini guzelce oyup cekirdekli kisimlari cikartin.Benim biberlerim devasa boyutlarda ve kalin oldugu icin ben iclerini doldurmadan once biraz hasladim.Sizde eger biberlerinizin buyuk ve kalin oldugunu dusunuyorsaniz 10 dk kadar onceden biraz o cigligi kaybetmesi icin haslayabilirsiniz.
Ardindan orta boy tavaniza zeytinyaginizi koyup kucuk kucuk yemeklik dogradiginiz soganlarinizi ilave edip guzelce kavurun.(Ben soganlarimi rondodan gecirdim)Ardindan pirinclerinizi ilave edin ve pirinclerinizin rengi degismeye baslayincaya kadar kavurun.Seffaflasmaya basliyor pirincleriniz.Ardindan tarcin seker kuru nanenizi ilave edin.Bu islemi soganlarinizi kavururkende yapabilirsiniz aslinda isin asli ben unuttum o yuzden sonradan ilave ettim ama degisen bir sey olmadi tadi yine ayni idi.Nerde kalmistik..?Hah sonra 2.5 cup suyu ilave edip pirinler suyunu cekene kadar pisirin.Bu icinizi dolmalarinizin icine doldurun.Dolmalarinizi genisce bir tenceye tek sira halinde dizin uzerlerine biberlerinizin oydugunuz kapaklarini yada bir domatesi yuvarlak sekilde dograyip onlari dolmalarinizin uzerine kapak olarak kapatin.Sonrasinda 2 bardak kadar tencereye su koyup kisik ateste kapagi kapali olarak pirincler yumusayana kadar pisirin.Biliyorum normal dolma tarifi ile ayni ancak tum o fistik uzum vs.olmadan daha kolay oluyor ve tadi yine guzel malzemem yok diyenler icin bozulmak uzere olan biberleri kurtarmakta birebir

No comments: