Friday, July 17, 2009

Harika cikolatali Visneli Pasta




Bu pasta cok ama cok guzel ve lezzetli oluyor.Gercekten cok yogun bir cikolatali pasta.Pandispanyayi tamamen sevgili Burcunun blogundan almis bulunuyorum.Neden blogun adinin Pastaci oldugunu bir kez daha kanitlamis bulunmaktadir.O zaten her tarifte bunu yapiyor.:))
Ben kremave kaplamasini degistirdim.Aslinda sade kek olarak yenilebiliyor ama ben pandispanya olarak kullandim iyide yaptim.Kayinpederimin dogum gunu icin hazirladigim bu pasta aile fertleri tarafindan tam not aldi.Happy happy birthday my father in law:

Keki icin gerekli Malzemeler

  • 4 yumurta
  • 120 gr tereyağı
  • 1 kare paket bitter çikolata (80gr)
  • 1 su bardağı tozşeker
  • 1 su bardağından 1 parmak az un
  • 3 kaşık yoğurt
  • 1 kaşık ahududu reçeli (veya evinizde hangi reçelden varsa)
  • 3 yemek kaşığı toz kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket toz vanilya

Öncelikle fırınımızı 185 dereceye getirip ısıtalım. 20 cm genişliğinde ki bir kelepçeli bir kek kalıbımızın her yerini alümunyum folyo ile kaplayalım.

Öncelikle tereyağını orta boy bir cezvede eritelim. Eridikten sonra çikolatayı içerisine kırıp eritelim. Tereyağı ve çikolata iyice eriyerek birbirlerine karışınca ocaktan alalım ve bir kenara bırakalım.

Şeker,yumurta ve vanilyayı derin bir çırpma kabında mikser ile çırpalım. Üzerine yoğurt ve reçeli ekleyip tekrar mikser ile çırpalım. erimiş tereyağı ve çikolatamızıda ekleyip tekrar çırpalım. En son unu,kakaoyu ve kabartma tozunu birlikte eleyerek ekleyelim ve homojen bir karışım elde edinceye kadar çırpalım.

Her tarafını alümunyum folyo ile sardığımız 20 cm'lik kelepçeli kalıbımıza kek karışımımızı dökelim. Önceden ısıttığımız fırınımızda yaklaşık 1 saat pişirelim. Kekin piştiğini içerisine 1 kibrit çöpü batırarak anlayabilirsiniz.

Piştikten sonra tezgahımızda soğutalım ve kalıbımızdan çıkartip iyice sogumasini bekleyelim.

Ic kremasi icin
1 paket sivi kremayi kucuk boy olanlardan kucuk bir sos kabinda isitalim ve icerisine kucuk parcalara boldugunuz 120gr cikolatanizi ekleyip hizlica karistirin ve sogumaya birakin.
Simdi buraya kadar Burcunun dedigini aynen uyguladim sonrasinda ise ben kremami sadece pastamin uzeri icin kullanip ici icin 1 paket krem santiyi tarifine gore hazirladim icine 1 paket kakaolu instan pudung ekleyip iyice cirptim.Ardindan ayikladigim ve 3 corba kasigi seker ile kaynatip soguttugum yaklasik 250gr visnemin suyunu suzup krem santinin icine ekleyip bir iki kez tahta kasik ile karistirdim.Suzdugum suyunu 3'e boldugum kekimi islatmak icin kullandim.Ardindan 1 ve 2.kata kremsantimden surdum ve 3.parcayi uzerine kapatip cikolatali kremami uzerine dokup guzelce sivadim.Kenarlarini parce bademler ile kaplayip uzerini burada tesaduf uzeri buldugum kirmizi renkteki pasta susleme jeli ile dekora edip pastamin uzerine kayinpederim cok sevdigi icin bir kac rasberry ile susledim.Cok lezzetliydi inanin.
Denemenizi tavsiye ederim tekrar tesekkurler Burcu....

No comments: